“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." Mark Twain

Sunday, September 18, 2011


Friday 16th September
Cara was left to navigate the shipping lanes and teach a couple of lessons – it was not a very fun day at school!
We came into Singapore at 3.30pm and descended once more on our wonderful friends Bill and Vanessa.  We are hoping that the repairs can be carried out as soon as possible on Monday morning so we can set sail by the middle of next week.  

Venerdi’ 16 settembre
Al mattino Cara ha preso il commando; quando mi sono svegliato verso mezzogiorno stava zigzagando (e imprecando) tra i porta-container davanti al porto e facendo fare lezione di inglese alle bambine (la scuola non si ferma mai!).
Siamo tornati di nuovo a casa dei nostri amici Bill e Vanessa che non si stancano mai di ospitarci.
Domenica sera trasferisco la barca davanti al cantiere e non mi smuovono fino a che non abbiamo riparato gli alternatori.
Speriamo di ripartire verso la meta’ della settimana prossima.


Thursday 15th September
We started up the engine in preparation for a short sail around the island and Enrico heard a ‘clunking’ sound in the engine room.  At the bottom of the engine room were 2 big bolts completely shorn in half.  Enrico figured out that they had come from the second alternator which was only hanging on by the third bolt.  We decided that Enrico would try to repair the second alternator and we could carry on our journey, waiting until we came back to Singapore at the end of October to carry out any further repairs.

Soon afterwards Enrico saw that smoke was coming from the first alternator.  Our hearts sank as this was confirmation that we needed to head back to Singapore.  With no alternators (we don’t have a genset) we would not have any battery power and therefore no instruments, lights, fridge, watermaker, fans etc…
We prepared the boat for departure and left for Singapore at midnight with a beautiful sky to help lead the way.  Enrico did the complete night shift (hero!) and only grabbed a couple of hours sleep in the morning.  





Giovedi’ nero…..(15 settembre)
Abbiamo avviato il motore per una breve navigazione e abbiamo sentito un rumore insolito; dopo avere aperto il vano motore abbiamo trovato che due dei tre bulloni che sostengono il secondo alternatore (supplementare) si erano spezzati.
Ho subito allentato le cinghie di trasmissione e scollegato il secondo alternatore; ho riavviato il motore contando di usare solo l’alternatore principale; ma dopo alcuni minuti abbiamo sentito puzza di cavi bruciati e la spia sul quadro si e’ accesa: anche l’alternatore principale era fuori uso.  Col morale in cantina ci siamo arresi all’idea di dover rientrare a Singapore per una riparazione.
Armato di buona pazienza durante la serata ho estratto un pezzo di bullone spezzato del secondo alternatore e l'ho rimpiazzato con un bullone simie; quindi adesso avevamo due bulloni su tre . Ho anche rimpiazzato la puleggia con una piu’ piccola cosi’ lo sforzo sui bulloni era ridotto.
Verso le 23 siamo partiti per Singapore.
Ho fatto la notte da solo (con giubbotto e cintura bene attaccati): c’era la luna piena, 10 nodi di vento al traverso, un piacere che mi ha rimesso in pace col mondo. 


Anna’s Blog
Hello Ms. Robinson, Gracie, Holly, Madison and everyone. A few days ago I went to a little Asian village with my Dad and we went looking for fruits.  In the Asian village, people lived in funny wooden huts and ate on the floor.  There was no fruit so instead my Dad bought me a milo for a treat and got himself a coffee.  When we went back to the boat, disaster! The engine broke down so now we are back in Singapore and I hope I see you all.  From Anna   
The floating school / La scuola galleggiante

Vast choice of entertainment for guests on board: washing dishes / I divertimenti di bordo: lavare i piatti

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